...polttaa rasvaa nukkuessasi!... poistaa vaarallista vatsarasvaa... mitäs tämä lupaa, hei, kaks kilua rasvaa viikos! "voit syödä mitä haluat!" Sitä on nii vähä tariolla, nottei sitä saa ku kaks pakettia per huusholli, mutta kummiski saa sen toisen paketin pualehe hintaha... Timmit reiret ja pehva ku käyttääs tuallaasia lenkkaria taikka tyäkenkiä...Voi hitsi, ku se tyänantaja on luvannu uuret tyäkengät joululahajaa, eikä noo tuallaaset rasvaa polttavat.

Mihnään ei luvata, notta saisin rasvaprosentit laskemaha kymmenellä yhyres voorokaures, taikka notta vyätäröltä katuaas kahareksan senttiä samas aijas! Millä ihimeen iliveellä mä saisin jostaki sellaasta äpänteriä ny justihi!?

Viimme maanantakina ku olin siälä tyäterveyshoitajalla noukkaani näyttämäs, me soviimma, notta laitetaha tyäterveystarkastus vähä piremmän aijan päähän, notta mä kerkiän friskata. Tänä aamuna olin taas aivan tukus, mutta se tarkastus olis huamenna. Ja apua! Siälä kuulemma mitootaha muiren muaas vyätärönympärystä! Mä tiärän, mä tiärän, sen ei saisi olla ku 80 akoolla!! Mä saan noottia! Se pistää mut kuurillen!

Voi mä muistan ku mä joskus kakskytä vuatta sitte tein ittelleni peruskaavoja. RY 96, VY 69, LY 96... Ja mä muistan, ku Epan syntymän jäläkihi puntari piruuli mullen, kun se näytti 65:ttä. Sain tarkkaha kaloria laskemalla ja ruakapäiväkirijaa pitämällä sen putuamaha pari pykälää. Sitte tuli syäpä ja kymmenen kilua lisää!

Akkaanleheres oli artikkeli akkaan painosta. Siitä, että suurin osa lihavista ihimisistä ei pidä ittiänsä, siis minäänsä, lihavana. "Mun kokoni on 36, mutta tämä kruppi on nykyään likempänä kokua 42" mäkin tapaan seliittää vaatekaupas. Voi se johtua nykyään käytös olevista ihimeellisistä numerotaulukoostaki... Seli seli! Kuka se mättää sipsiä napahansa melekee joka päivä, syää omppupiirakkaa ja pitsaa ja lasagnea, tortilloja ja jäätelyä! Viälä ku saunan päälle kiataasoo kalijan taikka muuta lämmikestä, nii avot, johan pöhähtää!

Mun pitääs siis kattua hiilihytraattieni perähä. Söin tänä aamuna vaan (!) yhyren pullansiipalehe kaffin kans. Sitte vähä leipää ja palijo juustua ja kalakkunasiivuja... Raejuustua ja köykäästä vaniljajukurttia. Pian oli näläkä, söin toissapäivänä paistettua lohta ja mikros kuumennettuja sekavihanneksia. Päälle puristin O`Malleyn tyäkaverilta saatuja, sen omasta maasta nostamia, valakosipulia, notta jos tua flunssa joskus antaas perähä.

Pöyrästä lähtiesnäni meinasin siapata vehenääsen voileipäkeksin viälä suuhuni. Ei ei ei, nyt karpataan! Jos sattuus ihime käyrä, ja huamenna pualilta päivin sentit mittanauhas venyys sen verran, notta se näyttääs vaa jotaki 80 mun vyätääsillä.

Mitähä sitä laittaas iltaaseksi... Nii siälähä on se mun pualehe hintaha ostamani lasagne orottamas jääkaapis...