"Molimma Elviksen kans yhtä aikaa laitoksella! Mulla on huamenna syntymäpäivä, Elvis oli mua päivää nuaree, mutta se kuali nuarena, moltihi silloo 42!" papparaanen seliitti samalla ku pakkas ostoksiansa, juustua usiemman kiakonpualiskan, tarijottavaksi synttäriillänsä. Sanoo ollehensa ikänsä Elviksen fani.

Soli silloo täs yks päivä, ku Elvis täytti ylihuamisin 75. Tänä päivänä sama faari tuli kauppaha, ja mä kysyyn, notta kuinkas synttäripirskeet sujuu. "Hyvin ne meni, oli viarahiaki palijo, mutta ei musta puhuttu halaastua sanaa, Elviksestä vaa!" se marmatti mukamas kauhiasti loukkaantunehena. Rarioski oli kuulemma vaa Elvistä juhulittu, Vaasan kaupunginjohtaja oli kuulemma laulanu ku itte Elvis ja tiänny kauhiasti pikkutriviaa siitä miähestä. Muttei hänestä.

Se siappas kassalta sellaasta ohkaasta plastiikkapussia pikkutavaroollensa, notta krotina kävi. Mä otin rullasta kiinni, ettei se pärkyä kokonansa ja luulin äänestä päätellen, notta kassapöyrästä lähtöö pala joukos! Jotaki mainittinki, notta mitä sitä ny nuan voimalla pitää... "Minoonki kuule voimamiäs! Minä käyn punttisalilla harva se päivä! Nykki oon menos, kuinka monta tuntia mä sun pualesta treenaan?" se kysyy multa suurehe äänehe. Siinä joku viarahee frouva pakkas omia ostoksiansa ja kattoo vähä hitahasti. "No kyllä mulle ihan puali tuntia piisaa" mä sanoon ku frouva lähti. Seuraava asiakas oli tutumpi emäntä kylältä, se kuunteli kans kiinnostunehena meirän sanaalua.

"No mitäs kohtaa?" Mulla löi vähä tyhyjää... "Selekälihaksia vai käsivarsia vai...?" "No jos vaikka persustaa" mä hekottelin pualiäänehe. "Persustaa?" Soli kuullu! "No ku jos mä itte jumppaan puatani, nii mulla tuloo pää kipiäksi..." "No selevä, sano isännälle terveesiä!"  se sanoo ja rupes pistämähä jatsaria toisen etehe, notta kerkiää punttisalille.

Kyllä meillon ihania asiakkahia! Treenaavat kassorskan istumalihaksiaki...