Jo viime vuanna O`Malley sai anopiltansa kaks lahjakorttia Vaasahan teatterihi. Non viäläki käyttämätä. Ei oo menny mitää kyllä kiinnostavaa puhenäytelmää, muka. Nyt olis vähä niiku pakkorako ne käyttää, ku non voimas enää ens perjantakihi.

Menin nettihi ja kattoon mihkä näytöksehe kerkiääs. Silloon 3.10. mullon iltahuki ja jo 2.10. O`Malley lähtöö liasuhu, iha Helsinkihi asti. Notta ens viikolla vaa keskiviikkoilta käys. Motin ja varasin kaks lippua 1.10. klo 19.00 näytöksehe. Olin kauhian tyytyväänen itteheni, ku osasin iha tiatokonehella varata liput. Hitto, vaikka O´Malley heti ilimoottiki, ettei hän lähre, ku kerta heti aamusta pitää siälä Hesas olla.

No kyllä mä varmaha kaverin sinne ittelleni keksin.

Mutta hitto!! Mä en ottanu huamiohon sitä, että mun pitää samana päivänä klo 16.30 lääkärin vastaanotolle Seinäjoelle! Piankos siälä ny puali tuntia istutaha orotushuanehes ja sitte knafti tunti menöö Timpan kans mukavia jutelles! Sitte onki kello jo kuus enkä mä oikee usko, notta mä ajan Härmän kautta, vaihran teatteriverhaa päälle ja painan Vaasahan niin, notta olsin hyvis aijoon ennen seittemää teatterin lämpiös! Ainakaa nii, että hyvis sialun ja rumihin voimiis olsin. Tai auto ehjänä.

Nytte ottaa pattihi. Mun pitää kaupata ne liput jollekki muulle. Meniskähä mun velipoika flikkakaverinsa kans kattoho Muatokuvaa.