Mullon yks haaves. Aivan älytöön ja torennäköösesti toteuttamiskelevotoon: Mä haluaasin pitää serkkupileet.

Sen teema olis Lucky Luke ja Rantanplan. Muanitus nyyttäriperiaattehella, majootus niinku ainaki villis lännes, avoomen taivahan alla. Noo, vois sitä ny viluusimmat tulla tupaha, osa vois maata asuntoautos, jokku tuala mun syytinkituvas (puari) ja loput sitte teltoos. Kersoolla varmaha ainaki olis kivaa telttaalla. Aijankuluna olis muukama korttipakka, koronnapeli, minikokoonen pilijartipöytä, Trivialpursuitti vuarelta 1991, Afrikantähtiä, shakkia, tammia, myllyä, yhtä sun toista kersaan lautapeliä. Stereoosta soitettaas villinlännen musiikkia, ja pihalle pitääs teherä piäni tanssilava.

Säännöt pitääs tiätenki ensin lukia:

1. Kukaan, joka on kävelemähä oppinu, ei saa alakohoolin tähäre tulla niin lapseksi jälleen, notta rupiaa konttaamaha ja puklaamaha.

2. Tappelemaha ei trenkää ruveta, eikä kenenkää saa toista liioon härnätä.

3. Jos menöö uimaha, hukkua ei saa.

Rangaastus erellisten sääntöjen rikkomuksesta olis tiätenki tervaa ja höyheniä, niinku Daltonin veljeksillä. Olis sitte hukkunehillaki valamihiksi siipivärkkiä. Lisäksi vaikka meitä ny oliski jos jonkinlaasta ammattilaasta, nii multa ainakaan olis turha poonusta kinua!

Puutarhan lairalle mä värkkääsin sukupuita. Siinolis mummista ja paapoosta ruveten jokahitten nimet paikoollansa. Jokahittellä pitääs olla rintapiäles nimi, notta sais luntata, mihkä kohtaa mitäki sukupuuta kukaki kuuluu. Ensin mä ajattelin, notta yks serkkusarija kerrallansa, mutta sitte mullen tuli miälehe, notta ku niillä on niitä lapsia. Ne varmaha haluaas tavata muitaki ku vaa pikkuserkkujansa, jokka o maharollisesti aivan toisesta ikäluakasta ku itte. Ku käskis meirän molempaan kaikki serkut perheenensä kerralla, nii olis mistä kaveria valita, olis piäniä taaperoota, leikki-ikääsiä, koululaasia ja murkkuja.

Siinon ny vaa muukama ongelma. Ensimmäänen on se, notta O`Malley inhuaa isoja juhulia. Noo, siitä ny pääsöö ylitte..."Minkäs sitä ylivoimalle mahtaa", niinku O`Malley tapaa sanua. Sitte toisekseen, tämä taloo on pualimoos ainavaan, nottei tätä kehtaa "ihimisillen" näyttää. Eikhän tuaki oo vaa järjestelykysymys... Ja kolomanneksi sellaanen juttu, notta mun pualelta tulis serkkuja perheenensä suurinpiirteen 60 henkiä, ja O`Malleyn pualelta viitisenkymmentä. Oliskohan jokahittelle istumapaikkaa, ainakaa yhtäaikaa? Ainaki valakoosen renkahan valtaistuumella vois olla tungosta.

Mutta. Ku moon krapu horoskoopiltani, nii mun luanteesehen kuuluu, notten mä ikään luavu unelmistani. Mä voin pistää tämän haavehen hautumaha. Viärä vaikka joukosnani hautuumaaha.