Vaikkoon kuinka sairaslomalla, nii tyät ei lomaale. Ja ku hommilta tuloo välipää, nii poijat teettää kyllä osuutensa.

Tänään aloottelin taas läksyjä, 2.10. mennes pitääs tehdä ...no ainakin kaks välitehtävää ja samoohin aikoohin olis tarkootus tehdä yks näyttö. 9.10. pitääs tehrä viälä yks välitehtävä ja ennen seuraavaa lähiopetuspäivää käydä töis sisääses netis tekemäs muutama tehtävä. Ja silloon pitääs olla pian tehtynä kolomaskin näyttö. Aamupäivän siis istuun konehella ja paperien ääres.

Sitte ku poijat tuli kotia, lähärettihin hakho kaverisynttärilahjaa naapuripit... eiku -kaupunginosasta . Tua autolla-ajo ei torellakaan oo mitään herkkua, kaikki hirastestöyssyt sun muu tärinä tuntuu nahoos. Kaupas laitoon Vihtorin sovittelemahan verhoja, sillä on taas moni verha kissahtanu kaapis. Farkkuja se sovitti (seisoo sovituskopin nurkas lavittalla, ettei kukaan vaan vahingoskaan näkisi sitä "nakuna", ja Epa kävi huiskuttamas karteekia saaren Vihtorin huutamaha "älä ny s----nan ääliö!"... juu. Kiva tuallaases ketjus, johna on kristillinen arvopohja...) varmaha viiret, ja raivostuu, ku ei hänelle s---ana oo sopivia farkkuja! No sai se ny eres mialuusen hupparin.

Sovituskopin ulukopualella myyjä ihimetteli, notta minkä ikäänen murkku mulla on siälä häjyylemäs... Eihän tua oo vasta ku kymmenen, mua saa viärä pian piipaa-autolla...

Ittelleni ettiin hautajaasihin alaosaa, siis tanttua tms. Kun ei tuan liivin päälle mahru mikään. Koitin yhtä kokotanttua, trikoosta. Solis ollu mun kokua, ja viäläpä lähteny halavalla. Mutta ku ei se meinannu lähtiä mun päältä pois, ku ei tua leikatun pualen käsi oikee tottele. Jouruun huikata Einarin sovituskoppihi, seisomaha lavittalle ja kiskomaha tantun mun päältä. Alerekistä onneksi löysin -70% trumpettilinjaasen mustan pualihamehen, sen hinnaksi jäi 6,80€. Ei hinnalla pilattu. Mutta kun sen koko on 44 (mun koko joku 40).  No mä köytän sen jakun alle, taikka pistän tukiliivihi hakaneuloolla kiinni. Kyllä se ny yhyret hautajaaset menöö. Ehän mä oo eres lähiomaanen. Myyn sitte kirpparilla tai rumppaan sen systerille, vaikka hiustenleikkuun palakaksi;D.

Takasi parempaha härmähä, kauppahan käymäs ruakaostoksilla ja äkkiää kotia paketoomaan lahaja ja laittamahan poijille eres pinaattilättyjä mikrohon. Aikaa oli vajaa vartti, sitte vein poijat tuanne parantolan kupeeseen kaverisynttäriille. Virva-äiti huikkii muakin kaffille, mutta mä lährin kotia koppaha maate. Molin poikki. Vattanahka oli tules ja mahakikkiä särki...Soitin O`Malleylle, notta se hakis poijat kuurelta, mä en aja enää metriäkään.

Se toi ne joskus vartin yli 6 ja lähti takaasi tyämaalle. Mitä sillä ny taas nii paljo on töitä? Tohri kyselläkään, ettei ne tyät tuntuusi viäläki enemmältä.

Mun pitääs saara ny nua kaks uhumaikäästä pihalta tupaha, Vihtorilla olis läksyjä ja Einari kroikootteloo paitahiaasillansa. Sitte olis tiskikoneen passaamista pyykkien käärimistä iltapalan laittua... mä en viäläkää pääse oikoosihi hommihi!