Sain Vilukissiltä murresmeemin.

 

Murret-meemi

Korvaa omalla tavallasi sanoa asiat, niin kuin se sinulle sopii suuhun parhaiten.

1. Äitini punainen mekko mahtuu myös minulle:
-Äireen punaanen tanttu mahtuu mullekki. (Voi ei! Se vois olla totta!)

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi:
- Tarttekko sä mua jelppimähä sen kirijootushomman kans, minkä maantiaron opettaja antoo?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit:
- No selevä, teherähän ny sitte niinku sä meinaat.

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45:

- Mumma (tuli kummittelemaha ja) sanoo hakevansa meirät varttia vaille kuus.

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta:
- Mä meninki Helesinkihi linija-autolla, kummä jäin junasta.

6. Oletko nähnyt missään veljeni matkapuhelinta:

-Ooksä nähäny mihinään mun velijen kännykkää?

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes & Mauritzissa:

-Ostiksä sen tantun, mikä me nähtihi viime viikolla Henkalla ja Maukalla?

8. Olethan sinä jo kysynyt eilisen päivän kotitehtävät ystävältäsi:
-Tottapa soot jo ottanu selevää eileesistä läksyystä kaveriiltas?

9. Minun on nälkä, voitaisiinko me mennä syömään ulos:
-Mullon näläkä, voiraasko me syärä pihalla?

 

Mä ny haastan vaikka  http://iso-o.vuodatus.net/ Iso-O:n ja   http://tiilivalkoinen.blogspot.com/ Tirlittanin. Emmä paremminkaa osannu laittaa nuata linkutuksia.