Vilukissin sivuulla viaraallu Vallaton mummeli oli joulurauhan aikana ottanu nyrkkeelymatsin vävynsä kans. Apuvälinehenä noli käyttäny Wiitä.

Son sellaanen pelikones, mitä meki harkittihi vakavisnamma, notta jos joulupukki tois poijille. Vihtori kattoo ku telkus jokku lasketteli lumilauralla, ja ihmetteli kuinka ne osaa. Mä yritin, notta jos olis Wii, sillä vois vaikka tuallaasta harjootella, ilman vammoja. Poika tälläs kätensä joystikki-asentohon, ja meinas että tälläänen urheelu on hänestä paljo järkevämpää... Tahtois pleikkarin. Kas ku ei...

Mutta O`Malleyn miälestä joululahjaan pitää olla konehia. No, mä annoon sen ostaa ittelleni halavan perunankuarimakonehen. Eipähä enää mee juhannuspirskeet ylipäivääsiä uusia perunoota kravates, niinku toissa suvena. Muutoonkin, otimma maasta kaikki piänekkin perunanknupulat, hulluko niitä kuarii. Oomma ny sitte joulun jäläkihi syäny "pariisin perunoota". Eikä mee käret ruvelle.

Einari sai anop--- pukilta töllöttimehen liitettävän tanssimaton. Epa ku on sellaanen onkimato, heti ku vähä jostaki tuloo kunnon jytää. No ei poika oo paljo sillä tanssinu, mutta mun äitee sitä koitti ja hihkuu, ku oli kuulemma mahtava jumppakones. " huhhuh... voi ku sais ottaa housut pois... kyllä tälläästä jumpan pitää olla! huhhuh.. voi ku vois ottaa housut pois..."  Sen tuli kuuma ja O`Malley senku virnisteli takana...

Soli äireellensä ja isällensä ostanu lavittalle laitettavan hiaroma... no lavittan. Sellaanen tärisevä ja jylläävä penkinpäällinen, mitä non teeveeski mainostanu. Kaikki virnisteli, ku mä sitä kokeelin. Ne muisti, kuinka mun käytihi, kun ens kertaa sellaashen istuun...

Molimma vuastuhannen aluus kaupoos kiärtelemäs. O`Malley käski mun istua käytävällä olleeshen esittelytualihin, ku siinoli sellaanen hiaromajuttu. Mä istuun, ja penkki tärisi. Mä kattoon ympärilleni, ettei vaan ketään viarasta näjy ja sipajin O`Malleylle : "kamala kapistus... p***un huulet vaan panoo prprrrrr... " ja pärisytin suutani.

Ja O`Malleyn takaa lähti viaras miäs hartiat täristen hyllyn toisalle pualen piilohon... !