Vilukissi heitti haasteella... tää on häjy, tosi häjy, mulla on suu kait tuahesta, kaikki maistuu yhtä hyvälle. Mutta jos mä ny hetkuusen tuumaan...

nojoo:

1. Bortsch-keitto, vai kuinkaha se kirjootetaha. Sitä ei oo onneksi sitte neuvostohuumaasen seitkytluvun peruskoulun mulle tarjottukaan.

2. Kaalisoppa. Ne litkut kaalinpalat, lilluu liämes...

3. Klimppivelli. O´Malley tahtoo kerran mun äireeltä siihen resetin, sai jonkun summanmutikaasen. Keitteli sitte yks viikonloppu ittellensä klimppisoppaa. Oli siälä sopas yks klimppikin, mutta se harras kattilan laitoohin kiinni.

4. Kiäli. Son ollu jonku toisen suus.

5. menöö vaikiaksi. mitähä tähän... nojoo, kaikki sellaanen pelkokerroonruaka, elävät marot ja koppakuariaaset (kypsänä ne vois mennäkkin) ja ne märännehet kananmunat, johna on kananpoijan sikiö sisällä. Ja se jonkun itämaalaasen heimon herkkujuusto, johna kasvaa toukkia. Yhhyh!

Onneksi mulle ei oo ihan mitä sattuu tarjottukaan.

Tänä aamuna tosin... Olimma ollu Rovaniämellä pukinpajaa vastapäätä olevan hualtoaseman pihas yätä, asuntoautos. Siinon rauhallista koisia, ja siihen saa sähköt. Aamu valakes, mä toikkaroottin hytin päältä nukkumasta ja äkkiää hyysikkähän. Sen pytyn vetäminen oli vähä vaikiaa, meinas olla vipu jumis. Olin siinä kumarroksis retuuttamas vipua, kun se yhtäkkiä otti ja pelas. Kusi räiskähti korkialle, päin näkyä. Viälä illallaki piti syärä sisuja, että sais kusen maun pois hampahista...