Ensi oli pääsiäänen, samantiän vappu, sitte jo pukkas päälle äitienpäivää! Se tiätää tyämaalla kiiruhia, olletiki ku yks pääsi viimeen haluamahansa kouluutuksehe ja soli sitte pois rivistä. Samaha syssyhy orijatyävoima (tyäharijoottelija) sai lenssun, eikä ollu siitäkää paikkaamaha tyävoimavajesta. Viälä ku soppaha lisäthän nämä muut kevätkiiruhut, nii siinä väistämäti yks tärkiä tyä jää syrjähä, nimittään tämä plokin pito!

1304853385_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Eileen illalla poijilla jäi Bondi kattomatta, ku niiren piti teherä kaakku valamihiksi. Hyvää siitä sitte tuliki, en meinannu jaksaa olla nukkuvinani nii kauan, notta olis saanhet tuara sen mullen sänkyhy. Olletiki, ku isännällä oli taas joku allerkinen niiskutuskohtaus koko aamupäivän. Oven takaa kuuluu kantapäiren kopinaa ja tiatokonestaki ne rupes ainamaha käyntihi... eikö mullen tuarakkaa sitä sumppia!?

Tuathin sentäs, ku noli saanehet mun ostamani äitienpäivälahajan tämmättyä koneesehe, notta kuuluu. Olin mä ostanu ittelleni persikkapuunkin lahajaksi, mutta sen noli jättänhet kuistille. Kortit ja tuan vessapaperirullakukan ne antoo, ja oli se isäntä hakenu mullen Agrista miniruusunki, XL-kokoosen oikee.

Ja niinku joka äitien- ja isäänpäivä, kaakut on vaaras varpahien ja peffojen takia, ku poijat intaantuu peuhkottamaha meirän sängys. Ei siälä kauaa pysty rauhas sumpitella, pitää nousta ylähä.

Käyymmä sitte seurakuntataloolla syämäs, oli hyvät sapuskat taas! Epa voitti arvalla pöytätuukin, saa laittaa sen kapiokirstuhu sen toisen arpavoiton, mehukannun ja -klasien, kans. Viälä ku jostaki sais niille komiat kirstut, ettei vaa mannariinilooria...

Nii notta mihkä mä sen persikkapuun? Meinaan tuanne kasvimaalle, perunamaan paikalle, ku moon ostanu sinne kasvihuanehe! Ei soo sellaanen ihan, ku mä ensin meinasin... hinnastaki ne kaks ensimmäästä numerua pois. Viälä ku mä saisin sen (kuva linkin sivulla 13) valamihiksi, ei meinaa jaksaa tihirustaa ohojekirjan piäntä pränttiä! Siinon ohojekuvista laitettuna muka oikee suurennoksiaki, sellaasia peukalonpään kokoosia ympyröötä, johona on ihan yhtä piänellä ja tuhuruusella piirustuksella yksityyskohtia!

Moon teheny kylyvöksiäki sinne Dooriksen kämpän hyllyylle, mikkä mä joku aika sitte tyhyjäsin ja järjestelin ihan sitä varte. Keltaanen miniluumutomaatti on jo kovasti koulimista vailla, samoon miinanköynnös. Parsa- ja ruusukaalikki on kerranki ihan kunnolla noussehet!

Isäntä lähti äsköön johku pellolle äjestämähä, viälä o jotaki fälttäämätäkki. Enkä mä osaa siinä auttaa, kuhan ny sitte ajan Volovon renkhat soikiana kiikuttamas sitä pellonreunalta koneshallille ja takaasi. Huamisin olis vapaapäivä, perehryttääskähä se mut illansyrjäs äjestyksen saloohin, notta voisin ajella niiku muukki kätevät emännät erestakaasi raktorilla pitkin peltoja... Ei se ny voi olla mitää yrinfysiikkaa!

Jos mä ny kummiski nämä pyhäverhat taas vaihtaasin pihaverhoohin ja mensin vaikka koulimaha niitä tomaatinplanttuja.

Hyvää äitienpäivää ittekullekki!