Eileen ostin pualehe hintaha oikee valamihiksi riivattua juustua ja suus jo maistuu tulinen teksmeksi... Purkki chunky salsaa ja kuakamoolea viälä följyhy, kotona onki paistettuna jo jauhelihaa ja looras pussi tortillavärkkiä.

Poijat äireellä. Isäntä töis. Rupes täs konehella vaihteeksi hiukomaha. Sonki pualisen aika... ny äkkiää sitä tortillaa, saa syärä suupiälet valuen sikaallen, ku ei kukaan näje  ! Salaatinleheret valamihiksi, keltaanen kotimaanen paprika näyttää pian pehmenevän, mä syän sen ny ensin... tomaattia, pepperoonia... sitte se juustoraastespussi ja ne maustessoosipurkit. Kaikki valamihina pöyrällä, nottei tartte sen tortillan sitte orottaa lämpöösenä, ku se jähtyy nii äkkiää. Kuivaa reunooltansa ja pohoja menöö litkuksi...

Jauheslihaa plätylle ja lautanen mikroho. Eihä siitä ny yhtä hyvää tuu ku uunis, mutten mä ny koko uunia yhyren tortillan tähäre lämmitä, ku ei se entinen emäntäkää koko puimuria yhyren korren tähäre startannu...

Aahhh... istun lautasen äärehe ja otan salsapurkin kätehe. Kiärrän kantta. Meinaa sormi nitkahtaa. Kopahutan purkin pohojaa pöyränkulumaha. Ei aukee... veitti! Ei tottamaar... Ei voi olla totta, mun tortilla jähtyy!! Hantuuki tiskipöyrän ovesta... lipajaa vaa. Lusikka... taittuu! Tortilla jähtyy! Siitä tuloo litkuunen! Onko jääkaapis erellistä salsaa jälijellä... hei, tuala on samanlaanen purkki! Eih! Siälä on sitä kauhiaa hillua, mukamas köyhänmiähen lakkahillua, mutta ku se maistuu enemmän joltaki pizzanpäälliseltä! Tortilla jähtyy! O`Malley, tuu äkkiä töistäs tänne aukaasemaha mulle purkki!!! (Jo toinen kuallehena syntyny ajatus. Ensimmäänen oli, notta jos särkisin purkin...)

Ei ny helekutti, mun on saatava tua purkki auki! Kuinkaha siinä käyrähä jos mä otan sen sylihi, jos se aueta napsahtaa ja ressut valuu mun housuulle... pakko koittaa. (Ja onkoha tua kuakamoolepurkki yhtä lujas...? äkkiä ajatus takaasi sinne mistä se tuliki!)

Ankarasti tutisten ja sormet viittä vaille sijooltansa napsahtaen mä saan sen ryäkälehen auki! Enkä eres sotke ittiäni. Samalla vauhrilla kuakamoolepurkin kimppuhu, antamatta ajatustakaan sille, notta jos ei se aukeekkaan... ja auki on!  Äkkiää ressut tortillalle, rehuja ja pepperoonia ja juustoraastetta, tortilla taskuksi ja ...

Kylymää.

Meinasin yhyrellä reirulla tortillalla kuiraalla. Tämän tyän jäläkihi mua ottaa nii päähän, notta tilanne vaatii eherottomasti toisenki. Ku ne purkikki on kerta auki.