O`Malley sanoo, notta tästä kommelluksesta saat kyllä kirjoottaa plokihis. Tuutta huamaamaha, miksi.

Mulla oli vähä rauska viime yä, piti nousta juamaha ja vessaha ja yskimähä, pääkin oli nii kovan kipiä. Mitä liä, possutautia tai muuta pöpyä. Aamuyästä mittasin tuas soffalla kuumeen, jalaat pöyrän reunalla. Vähä vajaa 38 se silloon oli. Heräsin siitä pualen tunnin päästä, ku pöyränreuna painoo jalaanpohojihin.

Aamusta taas nukutti, olin siirtyny sänkyhyni oikee maate. Heräsin joskus yhreksän mais präiskähröksehe. Joku klasipötti meni keittiös rikki. Mä pähkäälin sängyn pohojalla, notta mikä se mahtoo olla, äänestä päätellen se ei ollu paksua klasia, ei siis mikää pilkkumi. Mitä ohkaasta klasia se saattoo olla... Orottelin kaikes rauhas kuunnellen, ku O`Malley siivos sirpalehet, ilmeesesti lavuaarista ja vähä laattialtaki. Se tömpsötteli alakertaha ("hei, se on siälä portahien alla eikä kaapis, mihnä sen kuuluus olla" mun olis tehny miäli huikata) ja hetkuusen päästä kuuluu, ku se raahas keskuspölynimurin letkua portahia ylähä.

Jahka imuroonti oli saatu päätöksehe, mä nousin ylähä. Samas mun miälehe tuli aivan kauhia ajatus. "Eihän se vaan ollu kaffipannu, eihän!?"

Luajan kiitos, kaffipannu oli paikallansa keittimes ja siälä oli kaffiakin. No mikä se sitte oli? O`Malley oli laittanu kipot lavuaarista tiskikoneesehe ja pyhkii viälä tiskipöytää ja kaapin ovia. Kovasti oli siistiä, pakko myäntää. "No ku mä tuasta lavuaarin reunalta pesin Myrna-kuppia, jolla mulle tuatihi viikko sitte isäänpäivänä kaffit sänkyhy, ja pyyhiin tiskipöytää, nii tuasta nurkasta putos se kuukauren siinä pesemistä orottanu korkia pötti, mikä se oli?"

Orkkireeavaasi. Eikä ollu kuukautta viälä, hyvä jos nelijä viikkua...