Moon aamusta lähtien istunu vanahan tiatokonehen ääres, tekemäs läksyjä ku siinon Vöördi. Mä tiärän nyt melekeen kaiken eepeestä. Paitti, notta minkäs herran alaasuutehe se uus Lehtisehen aukaastu S-market ny sitte tulikaan... no eikähä se ennen pitkää seleviä.

Olin viämäs Penaa pallinpoistoho, mutta sillä ei ollu viälä mitä pois ottaa. Ja morsmaikku olis jo kovasti tulos taloohi!

Siinä matkalla kävääsin hakemas Pialta sen äireen ylähärepimää akankaalta, soli vallannu miniän kukkapenkit aivan huurittomasti. Akankaali, ei tua Pian äitee. Siinä soi sitte puhelin. Plastikkakirurki Minna siälä soitteli, notta hän laittaa mulle kutsun koepalaha, ku patologi oli ollu näkevinänsä magneettikuvas jotaki ylimääräästä.

Sen koepalan kasvattelus menöö sitte pari viikkua. Kerkiämpähä laittaa sen akankaalin ja helokin maahan ja pitää Epalle synttärit Anssiksella. Enkähän mä ny kerkiä ne läksykkin teherä loppuhu, mutta nuata tuallaasia kirjallisia joutaa sitte sairaslomallaki.

Siälä paistaas viälä aurinko. Laittaaskaha O`Malley kersat taas yäpuulle, jos mä mensin vaikka vähä perennapenkkiä krapaamaha taikka istuskelemaha äitienpäiväksi saamahani kiikkuhu...