Miksi tehrä jotaki tänäpäivänä, jos sen voi jättää huamiseksi? Laihrutuskuurien alootus on yks sellaanen, samoon ku siivuaminen taikka mulla läksyt...

Ens tiistaina alakaa koulut. Eikä molla käyty kesän aikana mihnään. No, onhan mulla täs ny viälä kaks vapaapäivää, sunnuntai ja maanantai, kyllä me viälä keriitähä johnaki käväästä.

Asuntoauto seisoo pihas, sitä ei oo viälä pakattu, mutta onhan huamenna uus päivä. Tosin mun pitää aamupäiväksi töihin. Markkinoolle ku kerkiääs Kyrööhin, ennenkä plokitutut siältä häippäsöö. Olis niin kiva nähärä!

Sitte mentääs johku elokuvateatterihi kattoho uus Ais Eitsi. Ice Age. Ja pariksi yäksi johku puskan juurelle rannikolle. Eikö se kuulosta ihan suunnitelmalta? Isäntä on kattellu netistä, notta mihnä se lähin Biltema onkaan. Mä miälelläni kävääsisin vaikka Blomqvistilla taikka johnaki mualla puskakaupas. Ja arvaahan sen, mihkä poijat haluaas; "joo, jos siälä on leekoja" vaikka mitä kauppaa ehrotetaas.

No, kattotaha ny. Sitte huamenna, tai siis tänään, ku tua voorokausikin näyttää jo kääntynehen lauantaille. Enkä mä tätäkää keriinny muka eileen kirijoottaa!